19.9.12

Metabolizmanız yavaşsa: Tiroid beziniz az çalışıyor olabilir!

yükleniyor...

Eğer diyet yapıyor, spor yapıyor ama kilo veremiyorsanız, ya da az yediğinizi düşündüğünüz halde kilo alıyorsanız, tiroid hormonunuza baktırmakta fayda olabilir. Eğer tiroid beziniz az çalışıyorsa, yani hipotiroidi hastasıysanız, tedavi olmadığınız sürece ne yaparsanız yapın kilo vermeniz çok zor olabilir. Ben de bir hipotiroidi hastası olarak zamanla bu konuda çok fazla bilgi sahibi olduğum için sizlerle paylaşmak istedim.

Ben de geçen seneye kadar tiroid bezimin az çalıştığını bilmiyordu. Hep yediklerime dikkat etmeme ve spor yapmama rağmen bir kilo bile veremiyordum. Sadece kilo almamamı sağlıyordu belki de o kadar dikkat etmem. Bu sayede de hasta olmama rağmen sadece son bir kaç senede aldığım 2-3 kilodan fazlasını almamıştım. Ama sinir olmaya da başlamıştım, bu kadar diyet ve spora rağmen bir gram eksilmiyorum diye!

 Sonra, tesadüfen adet düzensizliği için gittiğim kadın doğum doktoru kan tahlili verdi ve TSH' ım ölçüldü. Üst sınırın 5 katı civarındaydı hormonum, bu da tiroid bezimin az çalıştığını gösteriyormuş. Sonrasında endokrinologa göründüm ve Hipotiroidi teşhisi koyuldu. O günden beri de ilacımı içiyor ve üç ayda bir düzenli kan tahlillerimi yaptırıyorum ve mutluyum:)

Tiroid bezinizin az çalışması aslında vücudunuzun dengesini bayağı bir bozabiliyor. Belirtilerini görünce bana hak vereceksiniz eminim. O yüzden eğer aşağıdaki belirtilerden bir kısmı sizde varsa sizin de doktora görünmenizde fayda olabilir. Hatta geç kalmayın derim!


  • Devamlı yorgunluk, halsizlik hali 
  • Uykuyu bir türlü alamama ve uykuya doyamama
  • Dikkat etmenize rağmen zayıflayamama, hatta kilo alma
  • Saç dökülmesi, tırnak kırılması
  • Sık sık depresif olma
  • Adet düzensizliği
  • Sık sık kas krampları
  • Kansızlık
  • Kabızlık


Yapmadığı şey az aslında:) Bu belirtiler en belirgin belirtileri bu hastalığın ve maalesef daha birçok etkisi var vücudumuza. Tedavi olunmazsa ileride başka hastalıklara da yol açıyor. Şeker, tansiyon, kalp hastalığı gibi. Ama tedavisi çok kolay. Tiroid beziniz as çalışıyorsa doktorunuzun size önerdiği dozda her sabah aç karnınıza ilacınızı içiyorsunuz. Tüm sıkıntılarınız kısa bir sürede geçiyor:) Yalnız, bu ilacı ömür boyu içeceksiniz bunu da kabullenmeniz gerek. İlk başta moralim bozulsa da bu duruma, ben alıştım ve çaresi var diyorum en azından:)

 Teşhisi de çok kolay, sadece TSH ölçümü ile bile teşhis edilebiliyor bu hastalık. O yüzden ihmal etmeyin, ne olur ne olmaz deyip en azından bir kez ölçtürün derim. Normale döndükten sonra, daha enerjik olacaksınız. Uykunuzu güzelce alacaksınız. Kolay kilo verebileceksiniz. En önemlisi daha mutlu olacaksınız! 

Aranızda hasta olduğundan şüphelenenler ve ya hasta olup aklına birşeyler takılanlar varsa yorum ve sorularınızı bekliyorum:)





yükleniyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu girin.