4.11.16

Hamilelik sonrası fazla kilolardan nasıl kurtulabilirim?

Uzunca bir süredir hamilelik ve sonrasında da bebeğim sebebiyle bloga vakit ayıramadım. 4 ay önce doğum yaptım. Yani, minik oğlum Salı günü 4 aylık olacak. Doğum sonrası ilk iki ayım çok zor geçti maalesef. Bebeğim biraz aceleci olup bir ay erken geldiği için emme konusunda biraz sıkıntı yaşadık. İlk ayım emzirmek için mücadele ile geçti ama değdi ve sonunda oğlum da ben de bazı bebeklerin doğar doğmaz yapabildiği emme olayında bir ay sonunda başarılı olabildik :) Bu süreçte sarılık sebebiyle iki kez hastanede yattık. Ben mastit olduğum için bazı sıkıntılar yaşadım, ama sonunda ikimiz de iyi olduk. Sonrasında artık sesler çıkarmayı ve gülmeyi öğrenen; ve gittikçe daha da tatlı olan fındığımın tadını daha iyi çıkarmaya başladım. Gülerek oynayarak iki ayımız daha geçti. Bir baktım ki 4 ay nasıl geçtiğini anlamadan geçmiş. İki ay sonra işe başlayacağım ve kilolarımdan kurtulmak için sadece iki ayım kalmış. Bu  iki ay içinde zayıflamak için nasıl beslendiğim, hangi egzersizleri yaptığım ve kilo verme maceramın nasıl geçtiğini sizlerle paylaşayım istedim.

Hamileliğin süresince 13 kilo aldım. Hamilelik öncesindeki dönemde de diyetten kaçındığım için 3 -4 kilo almıştım. Yukarıda doğumdan bir hafta önceki hamile çekimimizden fotoğrafımı görebilirsiniz. Kendimi hayal edemeyeceğim kilolara ulaştığım doğrudur:) Hamileliğimin başlarında mide bulantılarımı bastırması amacıyla yediğim çubuk krakerler, tostlar ve leblebiler sayesinde aslında hızlı kilo alarak başlamıştım hamilelik macerama, ama 25 haftalıkken yaptırdığım şeker yüklemesi sonrasında hamilelik diyabeti çıkınca çok sağlıklı beslenmeye başladım. Böylece son aylarımda ayda en fazla 1-2 kilo alarak 36 haftanın sonunda 13 kilo almış olarak doğuma gittim.

Doğumda zaten 6 kilom gitti, geriye 7 kilo kaldı. Bu 4 aylık süre boyunca itiraf etmeliyim ki ne diyet yaptım ne de spora vakit ayırdım. Önceliğim bebeğim, onu emzirebilmek ve onunla doyasıya vakit geçirebilmek oldu. Solda minnağımın 15 günlük fotoğrafını görebilirsiniz. Böyle bir tat varken ilk önceliğim kilolarımı vermek olmadı:) Emzirmek inanılmaz kalori harcatıyor aslında ve sağlıklı beslenilirse diyet ve spor yapmadan zaten fazla kilolardan kurtulabiliyor çoğu kadın. Ben bu sürede normalden çok fazla yememe ve tatlıları abartmama rağmen kilo alacağıma bir kilo verdim :) Ama işe dönmeme iki ay kaldığı, artık bebeğimle düzenimizi oturttuğumuz ve süt miktarında da çok şükür sıkıntı yaşamadığımız için sağlıklı bir beslenme ve egzersiz programıyla zayıflamaya başlama zamanım geldi.

Belli bir diyet listesine uymayacağım ve emzirdiğim için ağır sporlar da yapmayacağım. Ağır sporlar yapmak sütün içeriğini değiştirebiliyor ve bazı uzmanlar bunun kötü bir etkisi olmayabileceğini söylese de çoğu uzman sütün tadını değiştirebileceği için tavsiye etmiyor. Zaten emzirerek günde 500-800 kalori civarı fazladan harcanıyor ki spor yaparak çok zor harcanabilen bir kalori miktarı. Dolayısıyla aslında sadece gereksiz kalorilerden kaçınarak ve günde 15-30 dakika hafif egzersizlerle hamilelik sonrası hantallaşan vücudumu ısıtarak kilo verebileceğimi biliyorum. Benim gibi hamilelik kilolarından kurtulmak isteyenler için ve normalde olan fazla kilolarından kurtulmak isteyenlere örnek listeler sunmak için yediklerimi ve yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım. Ve tabii ki kaç kiloda olduğumu da. 

171 boyundayım ve doğumdan 4 ay sonra şu anda 66 kilodayım. Hedefim 55 - 57 kilo civarına ulaşmak. Emzirdiğim için çok hızlı kilo vermek gibi bir amacım yok ama iki ay sonra en azından 4-6 kilo vermeden işe başlamak istemiyorum. Şimdiye kadarki hayatımda lise dönemimde en fazla kilo aldığım dönemde dahi bu kadar kilo almamıştım. Dönem dönem 2-3 kilo alıp diyet ve sporla çok rahat tekrar aldığım kiloları vermiştim. Bakalım bu seferki zayıflama maceram nasıl geçecek? Sizlere verdiğim tavsiyeleri uygulamak nasıl olacak? :)

Aranızda benim gibi yeni doğum yapan ve hamilelik kilolarından kurtulmak isteyen varsa siz de paylaşın lütfen hedefinizi ve deneyimlerinizi. Öncelikle bebeklerimiz sağlıkla büyüsün, ama bu arada da biz de sağlıkla zayıflayalım değil mi? ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu girin.