18.9.12

Karatay Diyeti İle Zayıflama: Kalori hesabı yok!

yükleniyor...

Benim aklıma son zamanlarda çok yatan ve uygulaması kolay gelen diyeti sizlerle paylaşacağım bugün: Canan Karatay' ın Karatay Diyeti.

Önce arkadaşlarımdan duydum Karatay Diyeti' ni ve çok ilginç geldi. Çünkü kalori hesabı yok, ara öğün yok. Doyana kadar yiyin diyor ama herşeyi değil. Sadece sağlıklı, organik sebze ve etleri. Yağ olarak da zeytinyağı ve tereyağı serbest. Doyana kadar yiyoruz ama sağlıklı şeylerden. Kızartmalar, hamur işleri tatlılar yok.

Bütün bunları duyunca tabii merak edip internette biraz araştırma yaptım ve Canan Karatay' ın bazı röportajlarını izledim. Söyledikleri mantıklı gelince kitabını okudum ve uygulamaya başladım. Sizlerinde ilgisini çekebilir diye paylaşayım dedim. En önemli maddeleri özet olarak vermek gerekirse aşağıdaki gibi:
  • Az ve sık yemek yemeyin! Evet, doğru duydunuz. Bu iddia diğer çoğu diyetisyenin söylediğinin tam tersini söylüyor ama bana mantıklı geldi. Az ve sık yemenin insülin değerini birden yükseltip düşürdüğünü ve bunun da insülin direncine sebep olduğunu söylüyor Prof. Dr. Canan Karatay. Onun yerine günde 2 ya da 3 öğün ama doyana kadar yiyin diyor.
  • Düşük glisemik indesksli yiyecekler yenmeli. Yüksek glisemik indeksler tüketilmemeli. Bu bir çok diyette var aslında. Meyvelerin bile düşük indekslilerini tüketmemiz gerekiyor. Pirinç yerine bulgur,  muz yerine elma, vb. tüketmemiz gerekiyor.
  • Ekmeği hayatınızdan çıkarın. Ekmek Türk mutfağında önemli bir yere sahip maalesef fakat Karatay' a göre hayatımızdan çıkarmalıyız. "Nasıl doyacağım peki?" diyorsanız ekmek yerine bir çay bardağı kuruyemiş yiyebilirsiniz diyor Karatay. (ceviz, badem, fıstık) Kuruyemiş hem tok tutacak hem de karbonhidrat ihtiyacımızı giderecek.
  • Kahvaltıyı sağlam yapmalısınız. Bir ya da iki haşlanmış ya da tereyağında yumurta. (Evet, tereyağı yasak değil! Ama tabii ki ekmeksiz:) Avuç içiniz kadar beyaz peynir. 8-10 tane zeytin. Bol bol yeşillik, domates, salatalık. Deneyin, eminim doyacaksınız ve şaşıracaksınız. (Kahvaltıda bir küçük dilim ekmek ben yiyorum dayanamayıp ama o kadardan bir şey olmaz:) 
  • Akşam 20:00' den sonra hiçbir şey yemek yok! Meyve dahi akşam sekizden sonra yasak. Sadece şekersiz çay, kahve ve su içebilirsiniz bu saatten sonra. 
  • Meyvenin de azı yarar çoğu zarar! Meyve çok faydalıdır, bol bol yiyelim desek de aslında onun da zararı varmış. Doğal meyve günde bir defa tüketilebilir, daha fazlası zararlı Karatay' a göre. Meyvelerin de bir çoğunun hem glisemik indeksi fazla hem de kalorili. Kanımızdaki şekeri hızlıca artırabilirler. Bu yüzden günde en fazla bir porsiyon yiyoruz. Oturup da meyve sepetini elimize alıp, bir elma, bir armut, bir muz, biraz karpuz, üzüm hepsini aynı günde yemek yok yani:)
  • Sebzeleri mevsiminde olduğu sürece ve sağlıklı pişirildiği sürece istediğimiz kadar tüketiyoruz. (Kızartma yasak tahmin ettiğiniz gibi:)
  • Balık, kuzu, dana etleri günde iki kez yenebilir. Yanında bol yeşillik ve sebzeyle. Kızartma değil tabii ki.
  • Şeker en büyük zarar! Karatay' a göre en zararlı şeylerden biri şeker. Yağdan daha zararlı. Kanımızda normalde bir kesme şeker dolaşırken biz kola içerek bir anda 6 adet küp şeker dolaşmasına neden oluyoruz. Ve şeker vücudumuza çok zarar veriyor. İlk başta zor gelse de en azından azaltılabiliyor. Ben mesela karataydan sonra çay ve kahveme şeker koymayı bıraktım. Size de denemenizi tavsiye ederim.
Benim en çok etkilendiğim maddeler bunlar. Eğer ilginizi çektiyse kitaplarını da tavsiye ederim. Öncesinde biraz da canlı canlı dinlesek Karatay hocamızı derseniz aşağıdaki video' ya da göz atabilirsiniz. 




yükleniyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu girin.