18.9.12

Zayıflamak İçin Küçük Ama Etkili Tüyolar!

yükleniyor...

Önceki yazımda zayıflamak için uygulamamız gereken stratejilerden   "Yemek alışkanlıklarınızı değiştirmek maddesinde ufak tefek bazı tüyolar vermiştim. Bu maddeyi biraz genişletelim istedim. Ufak değişikliklerle büyük etkiler nasıl yaratabiliriz? Gelin birlikte inceleyelim.

  • İlk öncelikle porsiyonlarımızı yavaş yavaş küçültmeliyiz. (Bu arada benden bir tavsiye, porsiyonlarımızda erkek arkadaş ve eşimize uymamalıyız kesinlikle. Ben ilk zamanlar uydum ve kilo aldığımı fark edince hemen porsiyonumu eski haline düşürdüm:) Maalesef onlar bizden daha fazla enerji harcıyorlar ve o yüzden aynı şekilde yediğimizde, onlar kilo almazken biz yavaş yavaş alabiliyoruz. Sinir olsak da bu duruma kabullenmek zorundayız:)
  • Ekmek, pirinç ve makarna bizim için en tehlikeli maddelerden. Bunları da elimizden geldiğince minimuma indirmeliyiz. Eskiden her öğünde hem çorba hem sebze ve ya et yanında da pilav yiyordum. Yanına bir de ekmek! Uzun bir süredir arada yaptığım kaçamaklar dışında sabah kahvaltısı dışında ekmek yemiyorum. Sabah da bir dilim buğday ya da kepek ekmeği yiyorum. Pilav ve makarnayı da çok çok aza indirdim. Bir süre sonra alışılıyor ve aramıyorsunuz. Hatta ekmek, pilav ve makarna basit karbonhidrat olduğundan aslında bir süre sonra daha fazla acıkmanıza sebep oluyor, bundan da kurtuluyorsunuz.
  • Kahvaltımızdan bal, reçel, pekmez gibi bol şekerli, lezzetli ama bir o kadar çok da basit karbonhidrat içeren tatları kaldırmamız ya da minimuma indirmemiz gerekiyor. Ben eskiden her kahvaltıda en az birinden yerken şimdi sadece hafta sonu bir iki tatlı kaşığıyla yetinmeye çalışıyorum. Bunlardan bir iki tatlı kaşığı bile yesek 100-200 kalori arası alıyoruz. Aman dikkat! Üstelik de eskiden kahvaltıdan sonra daha çabuk acıkırken, artık daha geç acıkıyorum. Bunların yerine yumurta, peynir ve zeytinden daha çok yiyebilirsiniz. Hem tok tutuyor, hem de daha faydalı. 
  •  Zaten arada tatlılarla kaçamak yaptığım için en azından çaydan ve kahveden şekeri azaltmak iyi bir seçenek diye düşündüm. Ben eskiden küçük çay bardağına ve türk kahvesine bile iki küp şeker atarken, şimdi şekeri çay ve kahvede hayatımdan tamamen çıkardım. İlk başlarda tadı gerçekten korkunç gelebiliyor ama çayı biraz daha açık içerseniz bir süre sonra alışıyorsunuz gerçekten de. Kahve için de azar azar azalttım ve hala çok nadir tek şekerli içsem de şekersiz içmeye de alıştım. Olabiliyormuş, deneyin derim kızlar!
  • Eğer eviniz çok yüksek bir katta değilse, asansör yerine merdiven kullanabilirsiniz. Ya da en azından üç katını yürüyerek çıkabilirsiniz. Üçten fazlası bana da yorucu geliyor:)
  • Marketten sipariş vermek yerine yürüyebilirsiniz. 
  • 15-20 dk lık yürüme mesafelerine bile taksiye biniyorsanız, bundan vazgeçip hava güzelken en azından yürümeyi tercih edebilirsiniz. (Eskiden daha çok taksiye binderdim ama artık daha çok yürümeyi tercih ediyorum, hem vücudunuz hem keseniz için yararlı:)
  • Aç karna tatlılara saldırmak da yapmamanız gerekenlerden. Yoksa benim gibi bir sürü çikolata yeyip doymayıp üstüne yemek yiyorsanız, önce yemeği yemeyi deneyin. İsteğiniz kırılmadıysa hala küçük bir parça çikolatadan zarar gelmeyebilir;)
  • Dışarıda yemek yediğim zamanlarda ilk tercihim sebze, ama her yer bulamıyorsunuz malum. Bulamadığım zamanlarda ise ızgara tavuk, et, ya da kuşbaşı tercihim oluyor. Kebap istediyse canım da dürün değil porsiyon şeklinde tüketip yanında pide ya da ekmek yemiyorum. Hem daha az yağlı ve daha az kalorili tüketip, hem de protein ihtiyacımı karşılamış oluyorum. Daha güzel bir seçenek de ızgara balık yanında bol salata olabilir. Hem lezzetli hem sağlıklı. Makarna, hamburger menü, köfte gibi seçeneklerden de olabildiğince uzak durun derim. Çok nadir kaçamaklar olabilir tabii;)
Bunlar benim uyguladığım ufak tüyolardan aklıma gelenler, sizin de var mı benzer tüyolarınız, uyguladığınız ve ya uygulamak istediğiniz?


yükleniyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu girin.