30.11.12

Spor Programı: 400 Kalorilik Sıkılaştırıcı Kardiyo İçin Eğimli Koşu Bandı Çalışması



Kardiyo Olarak Koşu Bandında Koşmayı Tercih Edenlere: 400 Kalori Harcatacak Program!



Koşmanın ne kadar fazla kalori harcattığını hepimiz biliyoruz. Ama hem bacaklarım sıkılaşsa hem de 400 kalori harcasam süper olur derseniz size bugün amacınıza ulaşmanız için harika bir program paylaşacağım:)


 Bugünkü çalışmamız  çok hafif eğimli yürüyüşlerin ve kısa süreli hafif eğimli koşuların karışımından oluşuyor. Eğer eğimli koşmak size zor geliyorsa ve çok yoruluyorsanız öncelikli olarak koşunuzu hızlandırın yavaş yavaş. Sonrasında eğimi yavaş yavaş arttırabilirsiniz. 


40 Dakikada 400 Kalori Harcamak İstiyorsanız Sizin için Koşu Programı!


İlk önce 5 dakika ısınmak için 1 eğimle 5 dakika yürüyoruz. Sonrasında 3 dakika 15 eğimde yürüyoruz. 1 dakika 1 eğimde 7 hızında koşuyoruz. Programı kendinize uygun hale getirmek için hızla ve eğimle oynayabilirsiniz. Eğer eğim ya da hız size fazla gelirse azaltın, az gelirse arttırın. Aklınızda tutmakla uğraşmamak için aşağıdaki programı print edip spor salonunuza götürebilirsiniz. Ya da evinizde koşu bandınız varsa sizin için harika bir zayıflama ve sıkılaşma programı olacaktır. 






Yukarıda gördüğünüz program interval antrenman çalışması olduğu için kısa süreli hareketlerin (koşu hızlarının) birleşiminden oluşuyor. Interval antrenman nedir kısaca bahsedeyim daha önce duymayanlar için. Kısa süreli çok enerji harcatan bir egzersizden sonra kısa bir dinlenme ya da daha hafif bir egzersizle devam eden çalışmalara interval antrenman deniyor. Koşu çalışmalarınında da bu yöntem kullanılıyor.  Interval antrenmanların daha fazla kalori harcamamızı sağladığı gibi, bel ve göbek bölgesindeki yağları da daha hızlı yaktığını araştırmalarda kanıtlanmış. 

Daha kısa sürede daha çok kalori yakmak tam da istediğim şey olduğu için de benim ilgimi çekiyor! Umarım beğenirsiniz, sağlıklı ve fit kalın ;)

17 yorum:

  1. Teşekkürler bende koşu bandı almayı düşünüyorum. Bu makale çok açıklayıcı olmuş. Fiyat aralığı hakkında bilginiz var mı? Alırken neleri dikkate almak gerek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koşu bandı fiyatları 650 TL ile 2000 TL arasında değişiyor. Motor gücü önemli bildiğim kadarıyla, 2.0 HP üzerinde almak gerekiyormuş. Ama en önemlisi sanırım uzun süre garantisi olan bir koşu bandı almak. Çünkü özelikle ilk 1 - 2 sene arasında arıza çıkarabiliyorlar. Servisi iyi olan bir ürün seçmeni tavsiye ederim. En azından 2-5 sene arası da garantisi olsun derim;)

      Sil
    2. Çok Teşekkürler çok yardımcı oldunuz gerçekten :) İyiki sizin gibi insanlar var....

      Sil
    3. Ben teşekkür ederim, her zaman beklerim;)

      Sil
  2. slm bende koşu bandı var ama eğim yok 400 kalori ve göbek bölgemde yağ var bunun için nasıl bi çalışma yapmalıyım.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, eğimsiz de aynı programı yapabilirsiniz. Hızını eğer size hafif gelirse zamanla arttırın;) İyi sporlar;)

      Sil
  3. Merhaba kızlar ben ilk 5 dakika 8 de 10 dakika 10 3 dakika 12.de 2 dakika 8de son 10 dakika 10 da koşuyorum bir ayda 13kilo verdim yemegi dikkat ettim tabi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve motive edici yorumunuz için çok teşekkürler. Darısı diğer kilo vermek isteyenlerin başına. Sizin de hep ideal kilonuzu korumanız dileğiyle;)

      Sil
  4. merhaba öncelikle ısrarlarıma dayanamayıp ucuz olduğu için eşim mekanik koşu bandı aldı, daha mı iyi oldu kötü mü oldu anlayamadım, beni çok yoruyor daha çok kalori yakarmı bilemiyorum, 15 dk. sonrası pert oluyorum ne yapmam gerekir bilgi verirseniz inanın çok sevineceğim....ELif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Elif,
      Koşu bandının mekanik olmasının bazı avantajları ve dezavantajları var tabii. Mekanik olanda ilk başlatırken daha fazla efor harcarsınız dediğiniz gibi. Bu sırada daha fazla kalori harcarsınız, bu bir avantaj aslında. 15 dakikada yorulmanız çok normal. Koşuya ilk başlandığında 15 dakika güzel bir süre, her hafta bu süreyi en az 5 dakika uzatmaya çalışın derim. 1-1,5 ay sonra zaten en az 30 dakika koşabiliyor duruma gelirsiniz bence.
      Mekanik koşu bandında ne kadar hızlı olduğunuzu siz koşunuzla belirlersiniz, o yüzden temponuzu çok düşürmemeye çalışın diyebilirim.
      En önemlisi ama, motivasyonunuzu kaybetmeyin, devam edin! İyi sporlar;)

      Sil
    2. teşekkür ederim cevabınız için inşallan sayenizde fit olacağım...Elif

      Sil
    3. kusura bakmazsanız bir şey daha sormak istiyorum, zayıflamak için illaki terlemek mi lazım, yani terlemek bizin kalori harcadığımızımı gösterir, elif

      Sil
  5. slm öncelıkle bızlerı bilgilendırdığiniz için sonsuz tşkr sizlere,bn koşu bandında meğilli 5 hızında 15 dakika zor kullanıyorum ayak bileklerımden dizlerime kadar şiddetli şekılde ağrı oluyo bırakıyorum bn bu şekılde nasıl kılo verebılırımkı :(

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, ben 17 yaşındayım koşu bandım var ama eğimi yok bu programa uymam doğru olur mu ve sağlığımı etkiler mi eğer etkilemezse bu programı hergün mü yapmalıyım yoksa haftada kaç gün yapmalıyım ? Sorularıma cevap verirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Ben 18 Yaşındayım Koşu Bandımız Var Her Gün Koşuyorum Ama Hiç İşe Yaramıyor Kilo Veremiyorum Az Yemek Yiyorum Genede İşe Yaramıyor Lütfen Yardımcı Olun

    YanıtlaSil
  8. Mehaba ben gülsah bu spora basladım 400 kalori yaktım acaba boyle dvam etsem 1ayda koşu bandıyla kac kilo veririm

    YanıtlaSil

Yorumunuzu girin.